Dansk Center for Undervisningsmiljø:
Visuel identitet og branding.

I 2001 udviklede og designede vi DCUMs nye navn, logo og visuelle identitet. Denne sikrer stadig taletid og opmærksomhed omkring en helt ny sag; nemlig trivsel og 'arbejdsmiljø' for landets børn og unge.

 


"Logoet er grafisk set en forkortelse af forkortelsen..."
 

 

Vi udviklede et logo i en organisk font, der i samspil med en bærende græsgrøn og en bred farvepalette viser organisationens fokus på trivsel og organisk vækst.

 


"Vi arbejde meget hårdt med at gøre DCUM både friske og imødekommende uden at sænke professionalismen ..."
 

Identiten blev rullet ud over de fleste fysiske og digitale medier, spørgeskemaer, evalueringer, skiltning mv. Vi har fx designet tre generationer af dcum.dk - landets online vidensbank for undervisningsmiljø.

 

Vi designede og producerede bl.a. også tre årgange af DCUM's årsskrift. Identiteten er udviklet i samarbejde med grafisk designer Helle Jensen, der bl.a. også har designet bogen 'Æstetik Ja Tak'.

 

LÆS FOKUS OM UDDANNELSES-BRANDING

KONTAKT CASPER SØLBERG FOR MERE INFORMATION