SOSU Silkeborg.
Strategi. Website. Kommunikation.

SOSU Silkeborg har som alle SOSU-skoler en udfordring med forældre, der hellere ser deres børn på et gymnasie. Fra 2012 og har vi løst en lang række små og store opgaver, der alle arbejder ud fra samme langsigtede strategi.

 


"En af de store udfordringer for SOSU-uddannelser er forældre, der synes bedre om gymnasiet ..."
 

Med arbejdsplads på selve skolen gennemførte vi en lang række interviews med ledende medarbejdere og studievejledere, der dannede baggrund for en samlet kommunikationsstrategi '2020'.

 

Skolens og uddannelsens målgrupper blev analyseret frem og derudfra blev skabt et visuelt univers omkring kommunikationen.

 


"Godt webdesign handler bl.a om at reducere antallet af sider og derved menupunkter ..."
 

Identiteten bliver gradvist raffineret og tilpasset skolens mange behov og målgrupper.

 

Vi skrev og udviklede en film til en officiel dansk delegations besøg i Kina: 'Den Danske Model'. Filmen blev optaget af Morten Schulz fra ISO-Film og klippet i samarbejde.

 

 


"Vi udviklede en You-Tube dokumentar-film, der følger to elevers træning og deltagelse i DM Skills 2014 ..."
 

A4 faktaark til print, tryk, mail og download udgør rygraden af studievejledningens kommunikation med nye elever.

 

 

Projektledelse er afgørende for at nå i mål med store web-projekter og vi har bla. også bistået med at udvikle, flytte og implementere alt indholdet på skolens website. Websitet er tilknyttet et kursus- og booking-modul, der som det øvrige website er udviklet og implementeret af webbureauet Illumi fra Aarhus.