Ikast-Brande.
Regional branding.

Ikast-Brande er een af Danmarks mest erhvervsvenlige kommuner. Hver dag pendler mange tusinder mennesker ind i kommunen og ud igen, når arbejdsdagen er omme. Platformen 'Velkommen Hjem' er vores bud på, hvordan iB aktivt kan forbedre deres image.

 


"De nye motorveje gør det blot endnu lettere at pendle til - og fra - kommunen ..."
 

Vi identificerede kommunens primære drivers og analyserede nabokommunerne. Derefter udvikle vi et nyt place-brand på et niveau over kommunen. Alle Ikast-Brande-borgeres eget brand og som administrationen kun er serviceorgan for.

 

 

Istedet for gaver til tilflyttere foreslog vi gaver til pendlerne, som de kunne tage med hjem til deres familier uden for kommunen. De indeholder naturligvis alt godt fra kommunens mange tilbud inden for natur, erhverv, fællesskab, idræt mv.

 

Vi udviklede konceptet HedeTure som en fællesnævner for alle de aktiviteter vi anbefalede søsat. Camino del Hærvejen, SvampeTure, Fast Track MTB, FlueFiskeri mv. Alt organiseret og kommunikeret via sociale medier.

 

 

"Tilflytning handler ikke om kampagner - for ingen kommuner eller byer har budget til at fastholde et vedvarende tryk."

Vi udviklede manuskriptet til viral-filmen 'Sådan Skulle Man Egentlig Altid Behandle Sine Nye Naboer', hvor en tilflytter-familie for åbne kameraer udsættes for et surprise-tilflytter-party af de nye naboer. Senere dukker spillerne fra FC Midtjylland op og spiller fodbold med børnene. Velkommen Hjem!